Mărirea nesimţită şi populistă a salariilor profesorilor cu 50%, votată cu cîte două mîini, are şi părţile ei bune. Printre altele, a adus trafic şi o dezbatere sănătoasă unui post de-al meu pe tema salariilor. Drept răsplată pentru cititorii care caută pe internet informaţii despre banii profesorilor, fapt care a dus postul respectiv pe a treia poziţie în Google, oferim mai jos o reeditare. Dacă doriţi să revedeţi.
De fapt subiectul principal sunt comentariile, care vin în mare parte de la oameni din sistem, şi care arată realitatea aşa cum o văd profesorii, nu politicienii sau autorii de bloguri. Informaţii care m-au determinat să-mi nuanţez afirmaţia (nuanţă pe care unii dintre comentatori n-au prins-o pentru că s-au grăbit să citească prima frază şi să sară direct la comentarii).
…
Unde s-a mai văzut loc de muncă unde lucrezi doar cinci ore pe zi, ai trei luni de vacanţă pe an, plătite în avans, başca săptămîni libere de paşte şi crăciun?
personal m-am săturat ca de fiecare dată cînd începe şcoala să aud aceleaşi tînguieli:nu ne ajung banii, nu ne descurcăm cu salariul, trebuie să ne îmbrăcăm de la second, ba chiar răs-zgîriata placă “noi trebuie să-i învăţăm pe copii” etc.
nu contest rolul de formatori pe care îl au învăţătorii şi profesorii. Au un rol foarte important în societate. Dar de aici şi pînă la a aproba aceeaşi atitudine protestatară an de an mi se pare caaaale lungă.
nici în acest an n-a fost altfel. Profesorilor le-au trebuit proteste, bine măcar că n-au făcut grevă şi au manifestat paşnic cu nuştiuce banderolă.
e clar, angajamentul guvernării a fost altul decît se regăseşte acum în buzunarul angajaţilor din învăţămînt. Dar eu nu înţeleg un aspect: în loc să facă gura cît o şură de fiecare dată cînd începe şcoala, de ce nu dau, domne, în judecată Ministerul Educaţiei pentru că nu şi-a îndeplinit angajamentele promise? În acest fel, instanţa va obliga la repararea situaţiei fără să se ajungă la scandaluri publice şi fără ca imaginea profesorilor să fie pătată în faţa comunităţii.
să ne înţelegem: nu vorbesc în necunoştinţă de situaţie. Tatăl meu a fost învăţător pînă cînd s-a pensionat, am un proieten bun care e profesor de informatică. Nici unul dintre ei nu s-a plîns pînă acum de faptul că nu ar avea condiţii bune. Ba chiar se bucură, pentru că în mod evident statutul lor e mult superior mediei salariaţilor din Românica, cel puţin dacă vom calcula cîţi bani primesc pentru fiecare oră muncită (în acest caz, din cinci ore lucrate pe zi vom scădea una, care reprezintă suma pauzelor de recreaţie. Va trebui să scădem şi cel puţin două luni pe an, cînd şcolile sunt închise).
Acum să vă văd, zmeilor, ăştia care protestaţi pentru că nu mai puteţi de atîta bine! Vă plîngeţi că aveţi salarii mici, deşi eu nu ştiu pe nimeni care să ia mai puţin de 1.000 lei*! Strigaţi că vreţi salarii indexate cu 50% pe an, deşi cred că nicio categorie profesională din ţara asta n-a avut tupeul să ceară un asemenea procent, necum să-l primească! Vă tînguiţi că nu vă ajung banii de haine şi mîncare, deşi eu mă întreb: pantofarii de la Clujana sau cabliştii de la ACE Cluj cum se vor fi descurcînd? Vă plîngeţi, dar voi lucraţi în medie cinci ore pe zi şi nu ştiţi cum e să lucraţi noaptea între 23 şi 7, o lună întreagă, pentru bani mai puţini decît primiţi voi!
veţi răspunde “domn’e, eu am făcut facultate, am nişte pretenţii”. Perfect adevărat. Dar domnilor, e plină ţara de taximetrişti licenţiaţi, de vînzători de kebab cu diplomă universitară, sau de croitorese cu licenţă în cineştiece ştiinţă.
Nu înseamnă că aprob această situaţie cînd vă invit, frumos, să coborîţi din turnul vostru de fildeş şi să vedeţi că sunt milioane de oameni în ţara asta care o duc mult mai rău decît voi, dar care nu au portavocea sindicală şi pretenţiile exagerate pe care le aveţi voi, onor profesorilor!
UPDATE: am anticipat întrucîtva că voi primi reacţii împotriva poziţiei mele, dar am suficient discernămînt acum ca să recunosc că m-am înşelat, cel puţin parţial. M-am bazat pe percepţia publică referitoare la salariile profesorilor, şi care arăta, ca cifre absolute, că salariile nu sunt atît de mici pe cît clamează sindicatele. Totuşi între timp m-am mai deşteptat, am văzut şi nişte înscrisuri, şi pot afirma că salariile sunt într-adevăr mici. ceea ce nu scuză vocalizele sindicatelor. Căile de îmbunătăţire a remuneraţiei profesorilor nu ar trebui să includă constrîngerea civică ci, de exemplu, acţionarea în instanţă.
Am o prietena, profesoara intr-un sat din apropierea Clujului. Anul trecut, pe langa salariul de aproape 1400 de lei, a mai primit 100 de euro(pentru soft educational) din care si-a luat robot de bucatarie si un epilator, a mai primit al 13-lea salariu cu care a facut Revelionul intr-o cabana pretentioasa la munte, in vara a luat 4000 de lei (banii pentru vacanta) cu care s-a distrat la maximum 2 saptamani la mare si 2 la munte.
Lucreaza 4 ore pe zi si are concediu(vacanta) pe an 4 luni.
Asta ca profesor calificat, fara grad si alte bonusuri. Directorul scolii respective primeste peste 4000 de lei pe luna, neavand decat 3-4 ore pe saptamana, iar un profesor cu definitivat are intre 2000 si 3000 de lei salariu, la care se adauga toate celelalte bonusuri.
Si mai au tupeu sa mai ceara, nemernicii.
De: Irina Maxim pe septembrie 20, 2008
la 12:02 pm
chiar nu imi dau seama de unde sa aiba atata salariu un debutatnt.PAI AS MERGE SI EU LA SCOLA RESPECTIVA SA PREDAU .E LOGIC ,CA NU AM MAI FI CEUT MAJORARI DACA ERAU REAL NET 2000-3000 ON /LUNA.APOI DACA MAI ADAUGAM SI BANII CHELTUITI DIN PUTINUL DE 800 DE RON PENTU DIFERITE SARCINI CE TEBUIE SA LE INDEPLINIM PE LANGA CEL DE DASCAL ……..
NU MAI INFLORITI SI FACETI DIN TANTA ARMASAR!
De: ralu pe iunie 21, 2009
la 7:30 pm
sincer trebuie sa te gandesti ca e o diferanta intre net si brut.
De: no name pe octombrie 29, 2009
la 4:33 pm
eu traiesc din banii care mi se opresc ? istetule….eu vorbesc de ce iau in mana , care nu imi ajung nici pt cheltuieli(chirie, intretinere, tel, …etc) , in fiecare luna ma imprumut de la parintii mei pensionari pe caz de boala, asta dupa ce au facut sacrificii enorme sa ma tina la facultate.vai de capul nostru de profesori amarati care mai dau si 120 lei naveta la sc care nu se deconteaza.o sa ajungem la cersit.sincer ma gandesc sa parasesc invatamantul pt ca nu am nicio sansa ca vreodata sa am o casa, o masina sau chiar un copil. Pacat ca vom pleca noi titularii care am luat note bune , iar copii vostri vor fi invatati de pensoinari, suplinitori si necalificati….. mult succes! vor ajunge presedinti ca “baselu”
De: proff pe noiembrie 1, 2009
la 8:36 pm
vezi ca habar nu ai, lasa exagerarile, nu exista asa ceva draga mea, MINCIUNI…SAvezi cum ma duc in fiecare la luna la mama pensionara sa ma ajute cu chiria , ca nu am cu ce sa o platesc….nimic nu ma supara ca exagerarile! nemernici ne fac de obicei pramatiile care nu au invatat in scoala!
RUSINE SA VA FIE! Rusine !Vai de steaua noastra !am pantalonii de la costume luciosi in foond de la atata purtat, dar de unde bani sa-mi iau altii…..!si uite asa nu incap altii de noi….Veniti in invatamant dac e asa de bine!eu ma gandec sa ma angajez vanzatoare in mall ca se ia 1000 de ron.decat sa fac si naveta fara decont si sa traiesc din 6 mil si ceva….nu vrei sa facem schimb de vieti? sa vezi ce bine e sa ingheti iarna dimineata la 7 in statia de microbuz! o nebunie….extaz …stai linistita te trezesti ca la sc sobele nu merg sau scot fum….te astept…
De: proff pe noiembrie 1, 2009
la 8:47 pm
Nu stiu cati ani de vechime in invm. are prietena asta a ta ca sa castige 14 mil pe luna,iar pe vacanta 40 ,bani cu care sa se distreze la maxim.O fi aproape de pensie.Probabil este singura pe lume.Ar trebui sa-i verifici fluturasul de salariu si sa nu crezi ce-ti spune ea. Eu am 6 ani vechime,definitivat si in dec 2009 am luat salariu de 805 lei,din care 750 lei rata la banca pe 30 de ani.Sa te vad pe tine cum ai trai cu 50 lei pe luna ,dat fiind faptul ca ar fi trebuit sa-i fac un cadou macar copilului meu,sa nu mai vorbesc de celelalte persoane dragi din viata mea.Si nu toti profesorii primesc 100 de euro,care oricum e o data pe an si nu-ti ajung pentru carti.Probabil,n-ai habar cat este de umilitor pentru o profesoara sa vina imbracata cu haine din bazar sau second -hand ,cand in multe clase sunt eleve care se imbraca de la case de moda,si care nu fac altceva decat sa te judece din aceasta prisma.Daca ai o bijuterie tr.sa fie de valoare,cel putin ARGINT,asta daca nu vrei sa-ti ajunga la ureche ca ele n-ar purta niciodat chiciuri de-astea,adica de care au profii.
De: carmen pe decembrie 29, 2009
la 2:15 pm
dar unde e SOCIALISTULEEE din tine?! ma uimesti…
De: :) pe septembrie 20, 2008
la 12:51 pm
lorena lupu o ia!
De: HD pe septembrie 21, 2008
la 8:52 am
f bine ca prof4sorii sunt nine platiti, ca sunt si astfel de profesori. E o meserie voationala si cu noile generaii ded copiisi elevi, f recalcitrante, ca am predat si eu, iti trebe nervi tari
dragi amici
munca intelectuala e mai grea decat cea fizica, neuronii numai revin!
De: tibi pe septembrie 21, 2008
la 11:13 am
tibi,
corect; dar dacă sunt bine plătiţi, nu ţi se pare o mare nesimţire din partea lor să mai ceară, ca şi cum n-ar fi prea destul (raportat la alte categorii, după cum am scris, şi nu la standardul decent, pînă la care cam toţi avem mult) ce primesc deja??
De: prodan pe septembrie 21, 2008
la 6:37 pm
Dragul meu ,articolul asta in afara de faptul ca e bine scris ,nu prizeaza de loc realitatea ,pe langa acest fapt stimulezi tot felul de leliuci frustrate sa scrie chestii irelevante si de aia mi esti drag, ca tu stii asta .
Daca tot doreai sa stii tu salariile dascalimii ma sunai si ma intrebai ca doar suntem prieteni si iti spuneam ca un debutant nu depaseste 600 de lei iar un dascal cu toate gradele si in pragul pensionarii are 1800 de lei oricum salariu mai mare decat directorul care ia cu cateva mii mai putin.
De: zaharie claudiu pe septembrie 22, 2008
la 6:34 am
Mereu cer salarii marite toti bugetarii. UNul nu are treaba cu cresterea calitatii din sistem. Deja imi par ahtiati dupa bani….si ai mei au avut de-a face din greu cu dascalia. Mama mea, profa, a ales invatamantul pentru a avea timp de familie…chiar ea spune ca daca ar fi vfrut sa castige mai mult se facea arhitecta….dar pa! familie, copii…Sa le creasca salariile cand va crste nivelul de pregatire al elevilor! Ca sunt in cadere libera. Stie cineva cam cat ia un dascal din meditatii? Sigur mai mult decat trebuie pentru pantofi si ce mai cer ei…La tara…boierie, ca exista cultul dascalului. Sa fim serios. E mai mult decat decent acum. Mult mai mult decat fac,uneori! Lase cerutu si sa se apuce de treaba>
De: l pe septembrie 22, 2008
la 7:48 am
habar n-ai tu cat munceste un profesor constiincios acasa,ca asa orice padure are uscaturile ei.Si sa mai stii tu ca nu orice profesor are meditatii acasa,doar profii de romana ,mate si limbi moderne ar putea sa spuna ca e bine in invm.ca ei castiga bine,iar cei de franceza ,vai de mama lor, cu engleza asta care a depasit-o demuuuuuuuuult.Parca franceza nici n-ar fi a 2 a limba internationala.
De: carmen pe decembrie 29, 2009
la 2:25 pm
@zaharie claudiu – Nu cred ca ne-am tras de bretele vreodata ca sa poti spune despre mine ca-s “leliuca frustrata”. Apoi spatiu se lasa dupa virgula, nu inainte, dar asta este irelevant cu adevarat in contextul de fata.
@tibi – Daca ai predat la fel cum scrii, nu pot decat sa spun ca e vai si amar de invatamantul din Romania. Presupun ca de aceea ai ramas la munca fizica, pentru ca cea intelectuala nu ti se potriveste.
De: Irina Maxim pe septembrie 22, 2008
la 7:51 am
Esti informat gresit. Un profesor lucreaza 8 ore pe zi. Sunt asistent universitar, si mi-am citit contractul de munca. Am 11 ore didactice pe saptamana, in rest cercetare stiintifica, timp alocat pregatirii orelor si altele.
Salariile sunt mici, asta ii incurajaza pe profesorii de liceu sa faca meditatii si sa se lase corupti. Problema cea mai mare a sistemului nostru de invatamant e ca evevul stie ca va trece clasa orice ar face, dar pe locul doi sunt salariile.
A propos, comenta cineva ca are o prietena profesoara care a luat 4.000 de lei pe vacanta, bani cu care s-a dus doua saptamani la o cabana. A uitat sa spuna ca banii astia i-a primit in luna iulie, si urmatorul slar l-a primit in septembrie sau octombrie.
De: cvasii23 pe septembrie 22, 2008
la 9:07 am
cvasii,
credeam că e limpede faptul că aici e vorba de învăţămîntul preuniversitar; oricum în universităţi situaţia profesorilor e mult mai roză şi sper că n-ai să mă contrazici; ore din an în paşte – şi alea diluate – profesori incompetenţi dar cu lefuri grase, prime sau sporuri babane.
De: prodan pe septembrie 22, 2008
la 9:28 am
IRINA MAXIM -PRIMA COMENTATOARE. “Nemernicii ” este calomnie in intelesul codului penal. Vezi daca nu stii carte, comiti fapte penale.
Asa ca controleaza-te cu ce spui. Cum mai multi cetateni profita, de dreptul la educatie, este normal sa rasplatim si profesorii din Romania pentru munca depusa. Cum salariul minim in UE ar trebui sa fie de 500 de euro si un profesor ar trebui sa primeasca minim 500 de euro, adica 500 *3.6= 2100 ron, ceea ce din pacat inca nu primeste. Deci pornim de la suma de 1000 de ron, pe care mi-a amintit-o cineva, rezulta un spor de 110% pentru a ne apropria de cerinte UE. Pentru cei care gandesc altfel, exista posibilitate repatrierii in Bangladesh, Laos sau alte tari exotice, unde ii invitam si pe actualii guvernanti sa guverneze cu mult spor. Sa ii uram si un “sa traiti bine”, cat mai departe de UE.
De: starlete pe septembrie 22, 2008
la 11:40 am
starlete:
ref la dreptul la educaţie – vezi bine că cel puţin în ce priveşte înv. postuniversitar şcolile se descurcă foarte bine din taxele studenţilor.
în ce priveşte învăţămîntul preuniversitar, argumentul cu salariul minim nu subzistă: e un salari minim naţional, nu pe ramură; adică dacă tu vrei 500 euro pentru un profesor, să fie aceeaşi măsură şi pentru restul categoriilor profesionale. repet: profesorilor le suntem cu multe datori, dar nu cu mai multe decît în cazul medicilor (pe care nu-i auzi chiţăind), al poliţiştilor (care nu fac greve şi nici nu ameninţă în fiecare toamnă) etc.
De: prodan pe septembrie 22, 2008
la 12:32 pm
domnilor, mie imi place sa predau, am diploma, am modulul pedagogic absolvit cu 10, am dreptul sa predau in preuniversutar. As vrea SA INTRU IN INVATAMANT
dar ce sa fac
sa ma duc suplinitor la 600 lei
sa mor de foame?
asa ca cei care scriu aici ca profii debutanti au salarii bune habar nu au de REALITATE.
in general profii sunt prsti platiti si basta!
De: tibi F. pe septembrie 22, 2008
la 12:59 pm
Da ce problema ai tu Prodane cu salariile profesorilor? Ai fost in pielea lor sa predai ? Sa faci naveta zilnic in Floresti? sa pierzi cate o ora pe drum ? Sa te scuipe din spate elevii? sa nu iti poti preda materia fara interventia directorului pentru ca aia fac galagie, arunca cu creta si cartile prin clasa (daca nu si cu scaunul), danseaza provocator in clasa si se saruta si injura si asculta manele pe telefon se iau de tine in afara scolii doar pt ca esti profesor si iti faci treaba? si toate astea daca macar au chef sa mearga la scoala … pt ca statul nu ii poate obliga sa mearga pe romi si trebuie sa te duci tu acasa la ei sambata si sa ii intrebi…aveti chef sa veniti azi la ore? … crede ma ca unii o duc bine (profesori universitari) iar altii traiesc un cosmar zilnic…asa ca nu te amesteca ca nu e oala ta.
Pe de alta parte mai cauta si tu niste alte subiecte ca prea limitat esti pe politica, bani si presa si devine plictisitor la un moment dat
De: Attila F pe septembrie 22, 2008
la 1:05 pm
Prodane, ți-ai făcut-o cu mâna ta. Așa că nu mi-e milă de tine!
De: Zinel pe septembrie 22, 2008
la 6:09 pm
Irina, draga, de unde ai cazut in cap de nu iti mai revii? Tin sa te anunt ca ori esti batuta in cap si pusa pe afirmatii SF, ori ai o prietena care te minte cu nerusinare, iar tu, botanista fiind… Vreau sa iti spun sa nu bagi profesorii in aceeasi oala cu bancherii, pentru ca nici pe departe salariile de care vorbesti tu in invatamant. Le-ai triplat, daca nu cel putin dublat sigur!
Stiu despre ce vorbesc pentru ca sunt prietenul lui Mihai Prodan, profesorul de informatica despre care vorbea el in articol!
Dupa ce am citit articolul, am discutat cu Mihai pe marginea lui!
I-am spus si lui ca e drept ca nu m-am plans de salariul pe care l-am avut, stia ca nu am participat la nici o greva, si ca mereu am stiut sa fiu multumit cu ce am! Dar asta nu inseamna ca nu mi-as dori un salariu mai mare ca sa imi pot plati si eu mai usor ratele. Nu vreau sa ma justific, nu am cerut si nu voi cere bani mai multi! Daca nu imi convine, plec! Pot sa castig in multe alte locuri mult mai mult decat in invatamant, dar deocamdata invatamantul este pentru mine: prefer timp mai mult liber, si nu mai multi bani. Poate cu timpul prioritatile mi se vor schimba! Dar nu o sa ies in strada ca sa cer bani mai multi! Am si eu mandria mea!
Cat despre salariu, imi permit sa dezvalui aici cum stateau lucrurile anul trecut. Aveam 30 de ore pe saptamana! E drept ca nu sunt 40 cat lucreaza “un om normal”! Dar sunt 30 de ore de predare efectiva! Am 26 de ani, predau de 3 ani, nu am definitivatul, iar cei care sunt in tema stiu ce inseamna asta: inseamna ca nu stiu lectiile pe de rost, si ca trebuie sa le pregatesc pentru a doua zi! Ar trebui sa fac la fiecare lectie un plan, dar recunosc ca nu il fac, pentru ca ar insemna sa fac o munca titanica! Ideea e ca nu ma pot duce in fata copiilor si sa le dictez din carti! Aceasta imagine imi face greata numai cand imi aduc aminte de unii fosti dascali ai mei! Asta pretinde timp! Si asigur pe oricine ca orele de studiu individual ajung la 10 ore pe saptamana! Asadar, la acest volum de munca, cu un spor de vechime de 5%, dirigentia 10%, am ajuns la un salariu de 1200 RON. Dar vreau sa va spun ca nu toti au parte de privilegiul asta, de a avea 30 de ore pe saptamana. Intr-o catedra intra 18 ore, iar ce e peste 18 se platesc ca ore suplimentare. Cu cat ai mai multe, cu atat e mai mare salariul, logic, nu? Nu sariti cu gura sau cu tastele cand vedeti cate ore are un profesor intr-o catedra. Multi dintre ei ar vrea sa lucreze mai mult, dar nu li se ofera posibilitatea! Eu anul acesta am schimbat scoala, nu mai sunt diriginte, nici nu mai am ore suplimentare, si sa stiti ca inca sunt curios cat voi avea salariul! Dar fiti linistiti ca daca intereseaza pe cineva, aici o sa scriu despre aceasta!
“Sa le creasca salariile cand va creste nivelul de pregatire al elevilor! Ca sunt in cadere libera.”
Cata inconstienta! Chiar nesimtire! Nimeni nu stie ce generatii de elevi educam, numai noi! Nu exista legatura intre salariile profesorilor si nivelul de pregatire al elevilor! Eu nu am auzit niciodata si sunt sigur ca nu voi auzi vreun profesor care sa spuna ca atunci cand va fi platit rezonabil, va face treaba buna la catedra! Nu zice nimeni ca nu exista si profesori care pur si simplu nu au ce cauta in sistemul educational, dar nu trebuie sa generalizam! Nu suntem toti intr-o oala!
Ideea e ca Attila F a avut dreptate cand a descris situatia multor profesori! Nu am cuvinte sa descriu cat de mult a decazut societatea noastra in ultimii ani! Copiii nu mai stiu ce inseamna a deschide un caiet acasa, a lua un creion si o foaie si a face un exercitiu, ce sa mai vorbesc despre faptul de a invata sistematic! Sunt o generatie de paraziti, care traiesc pe spatele parintilor! Fraierii! La parinti ma refer! Le dau bani de buzunar, le cumpara haine ultimul ragnet, ii lasa sa umble prin baruri si prin discoteci, le pun la dispozitie calculator si internet si nu ii doare nici in cot ca acesti copii ai lor nu isi mai misca fundul de pe messenger si de pe hi5. Stau pe net “sa se combine” iar rezultatul… “Caderea libera…” Asa ca trebuie sa recunostem ca nu profesorii sunt responsabili de IQ-ul subunitar al tinerilor romani!
In loc de concluzie: mareasca-le profesorilor salariile sau nu le mareasca, ca mie tot una imi e! Cand nu imi mai convine, mi-am luat straita in spate si am plecat in alta parte! Cat sunt inca la catedra, am sa imi fac meseria cat de bine pot, iar daca unii se crizeaza ca nu au salarii mari iar altii se crizeaza ca sa nu le creasca salariile profesorilor, nu au de cat… or muri prematur… de stress!!!
De: Ionut Cozma pe septembrie 24, 2008
la 2:18 pm
Asa si cu ce as fi batuta eu in cap mai mult decat tine? Ca eu am zis ca prietena mea castiga aproape 1400 de lei, iar tu ai zis ca ai luat 1200 de lei?
Care e marea exagerare, marele SF?
De: Irina Maxim pe septembrie 29, 2008
la 2:17 pm
Irina, imi pare rau ca am transformat acest blog intr-un schimb de replici taioase, dar vad ca ma obligi din nou sa recurg la asa ceva… Din primul tau comentariu reiese nu numai ca ea a luat aproape 1400 lei, mai puneti ochelarii si citeste tot ce ai scris, si ai face bine sa si verifici urmatoarele minciuni de domeniul SF: cei 4000 RON pe vacantza te asigur ca au fost de fapt putin peste 2000, pe banii astia te asigur ca nu te distrezi 2 saptamani la mare si 2 la munte, eventual numai daca in restul timpului stai cu degetul in gura in loc sa ai paine pe masa… Vacanta unui profesor nu este de 4 luni pe an, avem o vacanta de primavara de 2 saptamani, una intre semestre de 1 saptamana, iar cea de vara tine din 15 iunie pana in 1 septembrie, asta pentru profesorii care au luxul de a nu fi obligati sa mearga la scoala o saptamana ca profesori de serviciu, si de asemenea pentru acei profesori care isi permit sa nu mearga la supravegheat sau corectat la examenele nationale, bacul tinand pana in 10-12 iulie, iar a doua sesiune a bacului fiind in august… Asta ca sa se vada realitatea cu concediul profesorilor. Se poate sa nu predam la ore pe parcursul vacatelor, dar ceea ce facem tot munca se numeste.
Ah, si Irina, cat despre…
“Directorul scolii respective primeste peste 4000 de lei pe luna, neavand decat 3-4 ore pe saptamana, iar un profesor cu definitivat are intre 2000 si 3000 de lei salariu, la care se adauga toate celelalte bonusuri.”
… te invit sa stai de vorba cu Claudiu Zaharie, cel care a scris un comentariu mai sus, si care e director de scoala, si ai sa vezi ca de la cei 4000 ajungi la un salariu sub 1800, iar diferenta la salariu dintre un profesor cu definitivatul luat si unul fara definitivat este de 5 lei, si aceia impozabili. Drept e ca sistemul te obliga ca in 5 ani sa iti dai definitivatul, ca sa nu pierzi modulul psiho-pedagogic fara de care nu poti preda in invatamant ca si profesor calificat.
Acum, Irino, ca sa nu zic “nesimtito” desi ai merita, sper ca te duce mintea sa faci diferenta intre mincinile tale si “cruda” realitate!
De: Ionut Cozma pe septembrie 30, 2008
la 11:56 am
jos cu palaria in fata comentariului lui ionut cozma(primul comentariu), desigur cu o mica completare!
un “om normal” nu lucreaza 40 de ore pe saptamana. fara sa facem generalizari, nivelul salariilor in romania e jalnic. 800 de lei nu iti permit sa iti platesti individual o chirie si intretinerea pe o luna. daca vrei sa ai un salariu decent(adica 1200) trebuie sa te implici serios la locul de munca si sa lucrezi suplimentar, ceea ce inseamna deobicei 10 ore pe zi lucratoare si o sambata ocupata cu serviciul(cel putin matinal)=>55 de ore “pierdute” la locul de munca pe saptamana. si acest lucru, la fel ca in cazul profesorilor, doar daca esti norocos.
parafrazand, as putea spune ca viata de profesor roman nu este cu nimic mai prejos decat viata de om al muncii roman. desigur, daca ei, profesorii tanjesc dupa o functie bine platita, precum cea de manager in sistemul bancar(care nu va mai fi prea ravnita, odata cu viitoarele falimente) nu au decat ca in timpul lor liber sa isi faca o diploma de economist, iar apoi sa se lase de predat in scoala cand considera ca a venit momentul oportun.
in incheiere as mai adauga doar atat: daca esti angajatul meu si ceri un salariu de 1500 lei, inseamna ca trebuie sa imi aduci un profit de cel putin 3000 de lei, ca sa am de unde sa te platesc, sa platesc cheltuielile si sa am cu ce sa supravietuiesc si sa imi continui investitia. profesorii ce venituri aduc… daca cer 1200 brut pentru 18 ore?
De: fanitza pe octombrie 1, 2008
la 9:22 am
făniţă,
chiar e nevoie să pui problema aşa de mercantil? sunt anumite categorii sociale (de regulă bugetari) care au alt rol decît a aduce bani la buget. poliţiştii, medicii, profesorii, ziariştii
De: prodan pe octombrie 1, 2008
la 1:14 pm
eu zic ca ai dreptate cu inceputul articolului:
“personal m-am săturat ca de fiecare dată cînd începe şcoala să aud aceleaşi tînguieli”
eu am terminat liceul de elita de la mine din oras acum cativa ani buni. si pot sa iti zic cu mana pe inima ca niciun profesor cu copii sau trecut de 40 de ani nu o ducea prost. cand am absolvit am fost acasa la diriginta mea si am ramas pur si simplu uimit de cat de bine se descurca(termopane, renovare recenta, mobilier fain, masina…).
treaba e ca daca vrei si esti serios vei face fata cu brio in invatatmant. vei lua alea 18 milioane pe care le enumera domnul zaharie mai sus. plus meditatii si alte atentii(cadouri de sfarsit sau de mijloc de an) din partea elevilor. plus ca daca te implici in politica poate ajungi si director vreo 4 ani peste liceu sau scoala. si desigur, un director nu castiga doar din salariul sau.
acum o sa ziceti… dar ce ne facem cu debutantii, ei saracie?!
eu, ca sa lucrez intr-o banca ma pot p*sa pe studiile mele in domeniul respectiv, pentru ca am nevoie conditionat sau de doua lucruri: sa am experienta sau pile.
desigur, mai am o optiune, sa lucrez ca practicant intr-o institutie bancara. adica sa fiu exploatat vreme de 6-10 luni fara salariu. pentru ca mai apoi pe baza experientei sa lucrez pentru 10 milioane de lei pe luna, vreme de cel putin 3 ani, asta in caz ca nu am “norocul” ca unul venit cu pile sa ma salte pentru postul respectiv.
viata nu e usoara nici in invatamant, nici in domeniul bancar, nici in politica sau medicina, insa cei implicati se descurca.
iar cei care nu, fac greva! am zis!
De: fanitza pe octombrie 2, 2008
la 9:08 am
irino, fata, esti tare *******. te-as lua cu mine o zi la scoala si mi-as dori sa vad daca mai deschizi gura. ca sa nu mai zic ca ti-as da si cu un stat de plata peste ochi. am 7 ani vechime si cu 2 sporuri de 10% la salariul de incadrare iau 880 de ron. am si definitivat…si cine a zis ca salariul dupa definitivat creste cu 5 lei,mare dreptate a avut pt ca asa este…dar ai idee cata cheltuiala e pt definitivat?ai idee cata munca depune un cadru didactic pt cele 4-6 ore zilnice?
(comentariu moderat pentru insulte)
De: ada pe octombrie 2, 2008
la 11:04 am
irina ************* (comentariu moderat; următoarele comentarii care conţin injurii sau insulte zboară direct la coş)
De: terror zone pe octombrie 2, 2008
la 6:44 pm
Mama dar ce profesori avem in tara asta. Voi nu stiti sa combateti o idee fara sa jigniti? Daca injurati credeti ca va meritati salariile, respectul si celelalte beneficii?
De: Irina Maxim pe octombrie 2, 2008
la 7:31 pm
Mihaitza, daca tot ai ilustrat cu exemple personale, vin si eu cu un exemplu personal, adica maihazband:D.
anul trecut maihazband avea 40 de ore pe saptamana la doua scoli, de la una primea aproape 700 lei, de la cealalta aproape 300 lei. ai dreptate cand zici tu de 1000 de lei, mai mult decat multi angajati din aceasta tara. da sa-ti spun o chestie, aia 300 de lei in plus de la a doua scoala nu-i ajung de naveta, asa ca de anul asta lucreaza patru ore pe zi pentru 800 de lei la o tipografie. are 13 ani in invatamant, in fiecare an cel putin 1 premiu la olimpiadele nationale cu copiii lui si participa in comisiile a cel putin doua concursuri nationale sau internationale in fiecare an. vrei sa stii cate salarii de merit a luat pana acum? nici unul. de ce? pentru ca e tanar si are vreme sa astepte recunoasterea meritelor.
stii de cate ori a vrut sa renunte la invatamant? la fiecare salar. iar acum are trei joburi pentru a putea sa traiasca decent.
De: ana tudoran pe octombrie 3, 2008
la 9:30 am
draga irina, nu stiu de ce cuvantul “*******”, urmat de cuvantul “******” au fost cenzurate amandoua…. nu cred ca sunt injurii…doar o constatare care exista si in DEX, in rest, esti, cum sa spun, ca sa folosesc un eufemism si sa nu fiu cenzurat, “libera”:))
(comentariu moderat)
De: terror zone pe octombrie 3, 2008
la 11:30 am
ciudat e ca nu o cenzurati pe aceasta irina maxim care macar pt exces de aberatii si frustrari…
De: terror zone pe octombrie 3, 2008
la 11:37 am
terror zone:
pentru că a folosit un limbaj civilizat, spre deosebire de tine.
citeşte disclaimerul înainte să te miri.
De: prodan pe octombrie 3, 2008
la 11:43 am
Vreau doar sa va spun ca lucrez in invatamant. Am 10 ani vechime si gradul definitivat. In acest moment salariul este de 880 RON. Astept marirea de 5% sau cat va fi, pentru ca am trecut de 10 ani vechime. Am primit o prima de vacanta egala cu un salariu (880 RON) si primim tichete cadou de 5 ori pe an (incepand de anul acesta) in valoare de 350 RON.
Referitor la cei 100 de Euro pentru carti, eu nu i-am vazut, dar aici a fost greseala mea pentru ca nu am stiut ca trebuie sa fac cerere cu aprox un an inainte… dar stiu de la colegii mei ca nu primesti banii in mana. Aduci chitante/factura de la librarie / editura pentru carti si banii ti se deconteaza ulterior. Cu alte cuvinte poti cumpara numai carti si in nici un caz “epilator”.
Nu am protestat niciodata pentru ca nu ma multumeste salariul. Am cautat job-uri part-time si uneori chiar am incercat sa ies din invatamant. Nu am fost destul de hotarata pentru ca ma gandesc totusi la cele 2 – 3 luni de concediu pe care le petrec cu fiul meu, singurele in timpul unui an, pentru ca nu imi permit sa platesc bona si sunt nevoita sa il las la bunici in timpul anului scolar.
Nu am facut niciodata meditatii pentru ca nu predau o disciplina importanta cum ar fi matematica, limba romana sau limbile straine. Nu cred ca fac meditatii nici unii dintre colegii mei care predau desen, muzica, cultura civica, educatie fizica, religie, chimie, biologie, s.a. I-am auzit pe cei de romana si matematica recunoscand ca fac meditatii dar sunt convinsa ca nu este un lucru usor si daca sunt platiti sunt platiti pentru munca lor si nu consider meditatiile ca pe o “mita” asa cum compara unii mita pe care o primesc medicii in timpul programului de lucru cu meditatiile profesorilor realizate in timpul lor liber si cu mare efort intelectual.
Referitor la copii … ei sunt cei care ma fac de multe ori sa imi doresc sa ies din sistem … si tot ei sunt cei care ma fac sa doresc sa raman.
Exista o anomie a valorilor care afecteaza foarte mult sistemul de invatamant. Societatea promoveaza valori (independenta, indrazneala, castigul fara munca), valori care nu te ajuta sa tii 30 de elevi linistiti in clasa pentru ca fiecare dintre ei sau cel putin unii dintre ei vor dori sa iasa in evidenta sau sa castige ceva (o nota mare) fara sa depuna nici un efort. Daca in primii ani de invatamant te intelegeai mai usor cu elevii de la clasele a V-a si a VI-a si abia mai tarziu incepeau problemele, acum varsta la care elevii incep sa tulbure orele a scazut foarte mult si problemele au inceput sa se extinda la invatamantul primar.
De: denirom pe octombrie 3, 2008
la 1:31 pm
Am uitat sa va mai spun despre copiii cu ADHD.
Daca ai unul in clasa este de ajuns pentru ca parul alb sa inceapa sa apara in cap fara ca varsta sa il motiveze.
Si daca esti profesor este imposibil sa nu treci o data sau de cateva ori pe saptamana pe la clasa / clasele unde exista un copil care toata ora se plimba prin clasa, bate cu degetele in banca, scoare sunete de animale si multe altele.
Sa va mai spun despre copiii cu tulburari de comportament care isi asteapta colegii mai mici la coltul scolii pentru a le lua banii sau punga de chips-uri?
Nu cred ca are rost.
Lucram 18 ore pe saptamana la clasa dar dupa cele 4-5 ore pe zi mai ai nevoie de 4-5 ore pentru a-ti reveni, pentru a scapa de durerea de cap sau pentru ca tensiunea sa revina la normal. Si vorbesc in cunostinta de cauza. Am avut si “munca de birou” in job-urile mele part-time si va spun ca nu se compara … stresul nu este acelasi….
Apoi, un profesor obisnuit lucreaza acasa poate cateva ore pentru a-si pregati lectiile de a doua zi. Si trebuie sa fii foarte atent pentru ca daca faci o mica greseala elevii nu te iarta…
Scria cineva ca exista altii care castiga mai putin… ce daca profesorii au facut facultate, master si doctorat … sa fie platiti la fel ca cel care matura pe strada (de fapt acela este platit mai bine din cate stiu). Tocmai aceasta conceptie este aceea care produce mari probleme sistemului de invatamant. Este vorba despre faprul ca scoala nu conteaza, facultatea nu conteaza, studiile nu conteaza. Toate acestea sunt devalorizate de societate si urmarea este un respect foarte scazut al elevilor, parintilor si societatii in general fata de scoala. Scoala nu mai este o valoare. ..Pacat….
De: denirom pe octombrie 3, 2008
la 1:51 pm
denirom,
mulţumesc pentru comentariile pertinente.
- poate ar fi bine să ne explici ce e ADHD
- ref la studii – eu am fost cel care a scris ce ai afirmat tu, cu excepţia că tu ai nuanţat afirmaţia într-o zonă care e departe de ce am vrut eu să scriu (iar restul cred că au înţeles): nu poţi argumenta creşterea salarială NUMAI prin studiile pe care le ai pentru simplul fapt că lucrezi într-un sistem protejat (cel de stat) în vreme ce în sectorul privat înafara studiilor trbuie să-ţi demonstrezi şi competenţa dobîndită.
De: prodan pe octombrie 3, 2008
la 1:57 pm
ADHD = Atention Deficit Hiperactivity Disorder
sau Tulburarea deficitului de atentie cu hiperactivitate.
ADHD pe care americanii o evalueaza ca fiind prezenta la aprox. 3% din populatie, raportul baieti/fete fiind de 3/1. Aceasta tulburare a inceput sa fie diagnosticata si in Romania dar nu stiu sa existe studii. La unii copii ea se manifesta doar prin faptul ca nu isi pot concentra atentia si prin urmare, “orice musca din clasa le distrage atentia”. Pentru altii situatia este mult mai grava, hiperactivitatea se manifesta prin faptul ca respectivul copil nu poate sta prea mult pe scaun, simte nevoia sa se miste, sa vorbeasca, sa faca orice altceva decat ar trebui sa faca la o ora de curs.
Si ca si cum asta nu ar fi destul ADHD-ul are tendinta de a se asocia foarte des cu ODD – Tulburarea opozitionismului refractar in care copilul nu accepta autoritatea si il ia pe NU VREAU in brate.
Multi dintre ei au o inteligenta normala sau peste medie dar ajung sa repete clasa sau se muta din scoala in scoala pentru ca devin insuportabili pentru colegi, parintii acestora si invatatori/profesori.
Criteriile DSM IV pentru Tulburarea Deficitului de Atenţie cu Hiperactivitate
A. (1) sau (2)
1) Şase sau mai multe din următoarele simptome ale neatenţiei persistă pentru cel puţin 6 luni intr-un grad care este dezadaptativ şi nu corespunde nivelului de dezvoltare al copilului:
Neatenţie:
1.adesea nu reuşeşte să acorde atenţie detaliilor sau face greşeli la şcoală, muncă, sau în alte activităţi
2.adesea are dificultăţi în a-şi menţine atenţia asupra sarcinilor sau a activităţilor de joacă
3.adesea pare că nu ascultă când i se vorbeşte direct
4.adesea nu respectă instrucţiunile şi nu reuşeşte să-şi termine temele sau sarcinile la locul de muncă (nu din comportament opoziţional sau deficienţe de înţelegere)
5.adesea evită, nu îi place sau respinge angajarea în sarcini care cer un efort mental susţinut (cum ar fi activităţile şcolare sau temele)
6.adesea pierde lucrurile necesare pentru îndeplinirea sarcinilor sau activităţilor la şcoală sau acasă (jucării, creioane, teme)
7.este adesea uşor distras se stimuli externi
8.este adesea uituc în activităţile zilnice
2) Şase sau mai multe dintre următoarele simptome ale hiperactivităţii – impulsivităţii persistă pentru cel puţin 6 luni într-un grad care este dezadaptativ şi nu corespunde nivelului de vârstă:
Hiperactivitate
1.adesea îşi agită mâinile şi picioarele sau se foieşte pe scaun
2.adesea părăseşte scaunul în clasă sau în alte situaţii în care se aşteaptă să rămână aşezat
3.adesea aleargă sau se caţără excesiv în situaţii nepotrivite (la adolescenţi sau adulţi, poate fi limitat la sentimental subiectiv de nelinişte)
4.adesea are dificultăţi în a se juca sau in a se angaja în activităţi de relaxare liniştit
5.adesea vorbeşte excesiv
6.este adesea “pe picior de plecare” sau adesea actionează ca şi cum “ar fi împins de un motor”
Impulsivitate
7.adesea are dificultăţi în a-şi aştepta rândul în jocuri sau în situaţiile de grup
8.adesea se repede să răspundă la întrebări înainte ca acestea să fie puse în întrgime
9.adesea îi întrerupe pe ceilalţi, deranjează jocurile altor copiii
De: denirom pe octombrie 3, 2008
la 4:49 pm
pt prodan: probabil ca “botanista, “cazuta in cap”, “nemernicii” sunt expresii din romanul “Huliganii” de Mircea Eliade, iar prietenul tau Ionut Cozma doar le-a adus in discutie…(desi mare dreptate are in comentariul sau). Iar tu iti permiti sa ii faci pe profesori nesimtiti. Unul dintre ei ti-a pus pixul in mana si te-a invatat sa scrii…sunt curios daca o sa apara acest mesaj.
De: terror zone pe octombrie 4, 2008
la 1:11 pm
spunea denirom de tichete cadou: acestea nu sunt date peste tot la fel…totul depinde de primarii…de exemplu eu am primit de Paste 2 tichete a cate 50 ron iar acum, la inceput de an, 10 tichete a 10 ron . Atat. E foarte greu sa faci pe cineva sa inteleaga cum este sa lucrezi in invatamant, daca nu chiar imposibil. Numai cei din sistem stiu. De ce exista profesori incompetenti? Pentru ca cei buni pleaca tot mai multi din sistemul educational….asa de bine o duc, dupa cum vor unii sa sugereze. Eu am un salariu de 1100ron atat iau in mana, dupa 7 ani vechime. Iar cel mai mare salariu e in jur a 2500, dar asta pt cei cu 35-40 de ani vechime. E mult, e putin, judecati si voi. I-as invita pe cei care au impresia ca viata de profesor e un huzur la o ora la o clasa de SAM mecanici, de exemplu; ma tem insa ca nu ar rezista nici 15 minute. Unii au facut-o ani de zile.
De: terror zone pe octombrie 4, 2008
la 1:35 pm
terror zone,
mulţumesc pentru comentariu.
toate mesajele apar atunci cînd sunt formulate civilizat.
De: prodan pe octombrie 4, 2008
la 3:42 pm
Buna ziua dragilor! Se pare ca intr-adevar aveti pe undeva dreptate: sunt si profesori care castiga salarii mai mari (dar sa nu dezgropam acum cum de iau banii aceia- de exemplu colega de la tara cu 14 mil ca nu e chiar asa cum se spune). Dar ce vreu sa va spun este faptul ca si eu sunt profesor titular, cu catedra intreaga, la liceu si nu iau 8 milioane pe luna. Anul trecut am lucrat cate 7 ore suplimentare pe saptamana ca sa iau si eu 9 milioane. A si…de o norma intreaga e de 18 ore pe saptamana…dar nu se gandeste nimeni cat timp se consuma acasa la pregatirea orelor…adevarul adevarat…cel putin in cazul meu…anul trecut aveam nevoie de cel putin 3 ore pentru a pregatii foile de lucru si lectiile multimedia pentru dragutii de elevi care apoi ma injurau ca nu i-am lasat pe Internet sa se joace si altele de genul. Deci ce primesc pentru cele 8 ore (care nu sunt 3-4) de munca zilnic( adica tot o norma normala de lucru)? un salariu de 8 milioane (si chiria este de 7 milioane…intretinerea pe iarna inca 3… ce mai conteaza restul) si injuraturi cat cuprinde. Asadar…nu mai vorbiti asa…de dragul de a vorbi…poate nu totti o duc rau…dar nici bine nu este deloc.
De: Ana Maria Nedelcuta pe octombrie 6, 2008
la 4:21 am
da domnule…la ce mai trebuie profesori in lumea asta mizerabila… lasa mass media sa-si faca treaba…ca se pricepe de minune:crime,violuri,jaf si cutremur,asta este ce se transmite…plus reclame…profesorii sunt niste relicve care trebuie eliminati…mobilul si televizorul,societatea de consum rezolva toate problemele oricum…
un prof cu un salar fabulos de 980 ron
De: vermesser pe octombrie 6, 2008
la 9:06 am
Citat “Nu poţi argumenta creşterea salarială NUMAI prin studiile pe care le ai pentru simplul fapt că lucrezi într-un sistem protejat (cel de stat) în vreme ce în sectorul privat înafara studiilor trbuie să-ţi demonstrezi şi competenţa dobîndită”.
Sunt de acord. Cum masori insa eficienta activitatii de predare. Care ar fi criteriile. Cred ca multi si-au batut capul cu asta dar nu au reusit. Unii au propus astfel de criterii dar intotdeauna exista o nuanta de discriminare pentru ca nu in orice scoala conditiile sunt aceleasi, nu orice disciplina se preteaza la aceleasi criterii, nu orice profesor dispune de aceeasi calitate a materiei prime: “elevul”. Pentru profesorii foarte eficienti exista salarii de merit, gradatii de merit ca urmare a evaluarii “productivitatii” lor care consta, de obicei in: copii la olimpiada, editare de manuale, scriere / participare in proiecte, elevi la diferite concursuri. s.a. Ce vina are insa profesorul care are in clasa 90% elevi cu inteligenta sub medie. Efortul sau pentru a-i aduce pe acestia pe linia de plutire este cumva mai scazut?
Se vorbeste foarte mult despre descentralizarea scolilor. Cu alte cuvinte, fiecare scoala va avea buget propriu, va decide pe cine sa angajeze si cum sa il plateasca. Este insa directorul / consiliul de administratie sau oricine altcineva destul de obiectiv pentru a-si evalua colegii?
Cum evaluezi o activitate care este confidentiala prin lege, cum este cea a psihologului scolar care in prezent este in acelasi timp si profesor? Cine, din cadrul scolii va putea evalua la angajare in cadrul scolii pregatirea profesionala a acestuia?
Eu vad profesorul ca pe un actor / prezentator al carui public este clasa. Audienta ar fi disponibilitatea elevului de a-l asculta fara ca acesta sa apeleze la mijloace de constrangere. Putem masura aceasta audienta? Nu stiu.
Sunt multe intrebari la care nu s-a gasit raspuns.
De: denirom pe octombrie 6, 2008
la 9:20 am
In Romania, toata lumea se “pricepe” la politica, fotbal si, mai nou, la invatamant…
Nu am avut rabdare sa citesc toate comentariile, deoarece am de corectat 3 randuri de teste initiale, cu toate ca e ora 19,20. Si nu-mi permit sa le corectez in timpul orelor. Altii pot. Nu merg treburile ca pe roate in invatamant, sunt cadre didactice care trag chiulul si iau vreo 1800 salariu, ca mai au un an pana la pensie si gradul I. Dar sunteti de-a dreptul penibili, cei care aveti impresia ca situatia e generalizata si ca voi stiti totul. Lasati-o mai moale sau documentati-va temeinic. Sunteti foarte revoltati pe noi, dar nu comenteaza nimeni nimic la nesimtirile financiare ale parlamentarilor, la salariile de-a dreptul indecente din justitie sau politie sau sanatate, desi sunt la fel de bugetari ca noi, amaratii de cadre didactice (a propos, in invatamant nu sunt doar profesori!). Ar fi multe de spus, dar, cum spuneam, am treaba. Si e mult mai important sa incerc sa-i educ pe cei care inca imi sunt elevi, decat sa-mi pierd timpul cu unii care ar trebui sa se autoeduce.
De: PROFESOR pe octombrie 6, 2008
la 4:33 pm
profesore,
- eşti ipocrit aruncînd cu insulte după ce tocmai ai recunoscut că nu ai citit toate comentariile. dacă le citeşti, poate îţi vei nuanţa părerea.
- îmi plac ăştia care scriu că nu-şi pierd vremea cu alţii, după ce au scris un comentariu lung.
- unde ai văzut salarii nesimţite în sănătate?? cred că tu eşti cel care ar trebui să se documenteze.
De: prodan pe octombrie 6, 2008
la 4:59 pm
…esti in afara mai Prodane…numai inceputul si te am si clasat:”Unde s-a mai văzut loc de muncă unde lucrezi doar cinci ore pe zi, ai trei luni de vacanţă pe an…..”
…hai sa ti zic, parlamentar, …da politistii cate pauze au…apropos de 10 min
….si in fond ce ai cu bietii oameni, ti e ciuda(am pus bine spatiul-sic!)?
….sistem protejat ai? nici tu nu crezi ce zici….da…v am salutat!
De: P. Rodan pe octombrie 6, 2008
la 6:29 pm
@irina maxim: yo am o vb….dak esti prost (respectiv proasta), stai in banca ta…esti mega-super-****** facuta gramada…si mai si iesi in evidenta…daca nu stii despre ce e vb nu mai vb aiurea…un prof fara grad dar calificat are salariu pt o norma intreaga de 18 ore pe sapt aprox 750 lei…si orele astea nu-s, de cele mai multe ori, legate intre ele…exista asa numitele ferestre….deci poti sta pt 4 ore pe zi si 8 la munca…plus pune munca de aks pe care tre s-o faci deoarece nu te poti duce nepregatit in fata plozilor…si altele…da-ti mai zic yo knd am timp k acu se suna si tre sa merg la ora
(comentariu moderat; următoarele comentarii care conţin insulte zboară la coş, aviz cristivet77)
De: elodia pe octombrie 7, 2008
la 2:58 pm
elodia:
1. tu eşti profesoară? ..şi scrii aşa, în calitate de cadru didactic? atunci scuză-mă, dacă aş fi cîtămai statul te-aş concedia pe loc.
2. mă mir că mie nu-mi scrii nimic, pentru că eu am fost primul care a menţionat cele patru ore lucrate pe zi, şi le subliniez din nou.
3. o persoană care se recomandă “elodia” şi îmi oferă adresa de mail “magdalutolea@yahoo.com”, mare consumator de OTV deci, care pe deasupra scrie cum putem citi mai sus, merită cel mult o perpetuă vacanţă, necum să ajungă la catedră.
De: prodan pe octombrie 7, 2008
la 3:40 pm
Cred ca Einstein a spus: “Exista doua lucruri infinite: Universul si Prostia. De primul insa nu sunt asa de sigur.” Prodane, in calitate de jurnalist ar trebui sa fii obiectiv, nu-i asa? Si foarte bine informat. Nu esti nici una, nici cealalta. Oricum, ai reusit sa enervezi pe multi. Intereseaza-te, OTV nu are ziar? Ai face cariera…
De: terror zone pe octombrie 7, 2008
la 9:26 pm
@denirom, in caz ca mai dai pe aici: nu exista ADHD! e doar o tampenie inventata de americani(ca si multe alte “boli” psihice prezente in DSM), fara a exista nici un fel studiu stiintific care sa confirme existenta acesteia… neacceptarea autoritatii sau presupusele tulburari de atentie nu sunt boli, ci caracteristici ale personalitatii individului… acum mai bine de 100 de ani, sclavii care se impotriveau stapanilor, erau considerati “bolnavi” de “drapetomania” exact pe aceleasi principii pe care sunt consideratii unii bolnavi de ADHD, ODD si alte imbecilitati care nu au nici cea mi mica baza de stiinta reala!
acum, legat de metodele de testare a eficientei predarii: sa se ia un esantion reprezentativ de tineri care au terminat de cel putin 3 ani lceul si sa fie testati(contra cost, adica sa fie platiti)… sa se administreze un test gen GED din sua, care e mai simplu decat bacalaureatul si reflecta mult mai bine cunostintele practice ale individului… abia atunci se va vedea cati au priceput cu adevarat ceva din ce au invatat, si cati au “tocit” pt. a trece examenele, insa fara a ramane cu informatii pe termen lung… daca vrei sa vezi metode de rpedare eficiente cauta materiale video produse “The Learning Company” si ai sa vezi acolo ce inseamna predare eficienta, pe intelesul tuturor…
cat despre subiectul principal, cererea de marire de 50% e absurda! maximul cresterii salariale trebuie sa fie maximul cresterii economice, mai ales cand avem deficit, traversam o perioada extrem de proasta la nivel mondial, si mai avem si acorduri cu UE in privinta tintelor de inflatie, pt. trecerea la euro… in plus, deja se agita si ceilalti bugetari, intrand in greva si cerand mariri identice, lucru care ar duce la un dezastru economic! cine ar suporta consecintele? profesorii? ar raspunde ei cumva personal… nu! toata populatia romaniei ar avea de tras de pe urma prostiei si incapatanarii unei categorii profesionale..
De: xulescu pe octombrie 8, 2008
la 1:38 am
corectare la postul de mai sus: comapania e de fapt “The Teaching Company” (am facut o mica confuzie)
De: xulescu pe octombrie 8, 2008
la 1:41 am
Nu mai mintiti si nu mai dezinformati populatia, salariul unui prof de 28 de ani nu depaseste in nici un caz 1000 lei (cu toate sporurile si etc, ce s-a mai scris. Se munceste mai mult decat cele 5 ore state la scoala, adica ACASA dragilor, unde se pregatesc orele. Deci cei 1000 lei trebuie sa se imparta la intretinere, mancare, haine, eventual copii, plus materiale didactice, plus activitati de umplere a fisei de evalaurae (cercuri stiintifice, etc). Asa ca daca altii iau banii astia pe 8 ore de munca zilnic, pai le raman lor, in buzunar. faceti-va si voi profesori si predati macar un an de zile, si apoi sa veniti cu comentarii deplasate, NESIMTITILOR!!! cand au cerut parlamentarii 16% marire pentru salariul lor deja imens, atunci au fost bani, nu? dar pentru restul tarii?
De: monik pe octombrie 8, 2008
la 5:44 am
xulescu, dupa aceste criterii pot considera ca si schizofrenia este o caracteristica a personalitatii umane.
Ce credeti ca sunt bolile psihice, altceva decat extremitatile de pe curba lui Gauss a sanatatii psihice / a personalitatii normale?
De asemenea, putem considera ADHD ca pe o manifestare a unei gene care se manifesta din cand in cand la unii membrii ai populatiei.
Putem considera ca se numeste oricum / orice dar nu putem nega existenta acestor manifestari la copii indiferent cum le numim, iar pe mine asta ma intereseaza. Faptul ca acesti copii exista si ca trebuie sa-i abordam intr-un fel, iar in acest moment metodele de abordare diferite nu s-au dovedit eficiente.
“sa se administreze un test gen GED din sua, care e mai simplu decat bacalaureatul si reflecta mult mai bine cunostintele practice ale individului”.
Acesta metoda s-ar putea dovedi eficienta in evaluarea sistemului ca intreg. Eu vorbeam despre cum pot fi evaluate diferentele intre diferite cadre didactice pentru a stabili diferente in salariu in functie de eficienta individuala.
De: denirom pe octombrie 8, 2008
la 7:45 am
Eficienta sistemului de invatamant se masoara si prin eficienta angajatilor din companiile private. Competitivitatea acestora isi are baza in cunostintele fundamentale pe care le-au dobandit in scoala, fie ele si teoretice. Stiu, veti spune ca este vorba si despre studiu individual, cursuri de pregatire ulterioare, s.a. Cu toate acestea, o minte care nu a fost antrenata cu adevarat in primii ani de viata (18-20 ani) nu va reusi niciodata sa ajunga la performanta doar prin eforturile depuse ulterior. Ar fi ca un copil “Tarzan” care incearca sa se adapteze la societate.
Prin urmare, nu imi spuneti ca invatamantul romanesc este ineficient, pentru ca atunci este o minciuna aceea ca “economia duduie”.
De: denirom pe octombrie 8, 2008
la 7:55 am
Inca ceva: cei asa-presupusi 4000 lei NU SUNT PRIMA DE VACANTA, cum a lasat sa se ineleaga un mesaj de mai sus; in primul rand nu este vorba de suma respectiva, in al doilea rand este vorba de cele trei salarii date anticipat pe cele trei luni de vara, salarii care desi primite inainte de termenul lunar trebuie calculate si “tinute in frau” ca sa acopere cheltuielile pana la urmatorul salar din octombrie (pentru universitari) sau septembrie (pentru preuniversitari), adica 3 luni de zile. Deci SPUNETI TOT ADEVARUL pana la capat, ca poporul asa aude, asa crede!!!!!!!!!!!
Si daca tot o ducem asa bine, noi profesorii, de ce pleaca oamenii din invatamant? Pentru ca nu le convine sa stea degeaba, adica sa ia ditamai salariul pentru doar 5 ore muncite zilnic???? cine poate crede gogoasa asta? Intrebati pe cei plecati din invatamant de ce s-au lasat de meserie si nu s-ar mai intoarce niciodata…….niciodata….niciodata….
De: monik pe octombrie 8, 2008
la 11:39 am
monik:
unde ai înţeles că banii daţi anticipat pe trei luni sunt de fapt o primă? nimeni n-a scris asta.
cît priveşte prima de vacanţă, din cîte zice denirom, ea ajunge la un salariu minim, adică 880 lei.
De: prodan pe octombrie 8, 2008
la 12:23 pm
Stimați dascăli,
Acu, ca v-ați mai răcorit, permiteți-mi un sfat amical: când mai aveți o „celebră” fereastră, luați o Constituție și căutați cum se numește moneda națională.
O să aflați pe la un articol acolo că-i zice „leu”, cu subdiviziunea „ban” și nu ron sau altcumva. Nu de alta, dar sunteți primii care pociți vocabularul limbii române, având în vedere faptul că lucrați cu copiii…
În ceea ce privește postul lui Prodan, mi-e milă – sincer! – de salariile pe care le primesc preuniversitarii. Dar problema fundamentală nu e dacă merită sau nu profesorii salarii mai mari (eu cred că da), ci dacă există resurse pentru majorarea abruptă a salariilor cu 50%.
Că altfel, banii ăștia pot fi scoși direct de la tiparnița BNR, dar nu vor câștiga dascălii cât vom pierde cu toții. Împreună.
De: Zinel pe octombrie 8, 2008
la 2:42 pm
imi dau seama ca nu mai merita sa scriu pe acest blog. Asa ca ii salut pe profesori…bon courage! Celorlalti le urez sa se angajeze in invatamant, desi ar fi un dezastru pentru copii…mai bine nu…mai bine va urez sa traiti voi cu 1000 de lei si sa platiti 400 chirie, vreo 200 rate, 100 telefon, 400 gaz la iarna, 70 asociatie, 150 lumina, iar de rstul sa mancati pana va saturati….pofta buna1
De: terror zone pe octombrie 8, 2008
la 4:09 pm
PS:90% din romani traiesc cam asa….. iar noi ne lasam pacaliti de fiecare data o data la 4 ani…prostia nu a aparut in Romania dar cu siguranta la noi a atins apogeul
De: terror zone pe octombrie 8, 2008
la 4:35 pm
noroc de sfatul lui zinel…eu credeam ca am un salariu de 1000 ron cand el era de fapt de 1000 lei….imi cer scuze atunci….nu stiam ca eu castig atatia bani….Doamne…oare ce voi face cu ei??!!! Zinel, multumesc ca m-ai luminat!!!! Ave zinel!!!!
De: terror zone pe octombrie 8, 2008
la 4:39 pm
nu ma tin de promisiune…tot mai scriu…dar nu ma pot abtine….
De: terror zone pe octombrie 8, 2008
la 4:40 pm
@monik, n-am zis ca sunt prima de vacanta, desi asa ar merita sa fie denumita tinand cont ca in acele 3 luni platite inainte nu te duci la munca. Deci esti platita sa stai acasa si sa mergi o saptmana la munca daca esti de serviciu.
@terror zone, si eu am salariu 1000 de lei din care platesc si intratinere, si rate, si telefon, si haine, si gaz, si lumina… Deci?
De: Irina Maxim pe octombrie 8, 2008
la 5:07 pm
terror zone,
singur ai recunoscut că 90% dintre români trăiesc aşa (sigur, ai exagerat, dar .. mă rog), ceea ce era ideea mea de la bun început.
atunci, 90% dintre români tac şi trag într-o sărăcie lucie, în vreme ce sindicaliştii din învăţămînt, cu o precizie de ceasornic, îşi slobozesc turbinca de revendicări tot la fiecare 15 septembrie.
acum, iată rezultatul! joi dimineaţa, sistemul administrativ e paralizat. şi nu-i pot condamna pe cei din administraţie, salariile lor intră la “90%”-ul tău.
De: prodan pe octombrie 8, 2008
la 6:05 pm
cu alte cuvinte suntem de condamnat pentru precizia noastra de ceasornic, pt ca ne cerem drepturile, pt ca vrem si noi sa traim, in vreme ce alte categorii sociale nu au precizie de ceasornic ci mai degraba de personal iasi-Putna
De: terror zone pe octombrie 8, 2008
la 7:24 pm
de fapt esti comunist, acum mi-am dat seama. Dar tu inca nu o stii
De: terror zone pe octombrie 8, 2008
la 7:25 pm
terror zone,
faci distincţia între sindicalişti şi profesori, nu? cei din urmă, săracii, tac şi lucrează în sărăcia lor. pentru ei am respect.
şi pentru primii, de altfel, dacă n-ar fi atît de previzibili şi de dungoşi.
De: prodan pe octombrie 8, 2008
la 7:26 pm
@denirom:
-legat de ADHD: principala problema cu aceasta presupusa “boala psihica”, precum si cu multe altele, e ca nu au baza stiintifica! nu exista nici un fel de metoda stiintifica de detectare a acesteia, totul bazandu-se pe intrepretarea comportamentului asa-zisului pacient si interprtarea acestuia ca fiind anormal in mod pur subiectiv! in ce limite concrete si absolute se incadreaza comportamenul normal? in nici un fel de limite clare… totul se stabileste in mod subiectiv, in functie de conventiile sociale din mediul din care provind cei care inventeaza aceste “afectiuni” si perioada de timp in care se petrece inventarea… din tot ceea ce unii numesc stiinta in psihiatrie, lipseste o “componenta” esentiala: cauzalitatea! totul se bazeaza pe corelatii, insa fara dovedirea cauzalitatii avem doar pseudostiinta…
-legat de eficienta invatamantului: singurele metode de a o verifica sunt testele si masurarea competentelor la locul de munca – dupa cum ai mentionat si tu, insa acestea sunt PRAF! de-aia urla angajatorii ca nu au forta de munca! majoritatea trebuie sa invete totul aproape de la zero! sa crezi ca invatamantul e eficient si ca absolvent competenti, e nevoie de putina inconstienta si o tona de subiectivism…
De: xulescu pe octombrie 8, 2008
la 11:33 pm
@ terror zone
Omule, chiar ma ingrijorezi! Tu ce intelegi prin ron si lei? Sunt doua chestii diferite? ron e ceva mare, mult, bun, iar leul e o chestie neglijabila?
De: Zinel pe octombrie 9, 2008
la 8:39 am
tot cu minciuna asta ca iei salar pe 3 luni de zile pe care le stai acasa? mai intrebati pe cei din invatamant daca e chiar asa… si apoi, din cei 1000 ron/lei (whatever, ca nu asta e de dezbatut acum) voi, ceilalti slujbasi ai tarii care va ridicati asa impotriva profilor si sariti sa aruncati primii piatra, mai platiti (pe langa intretinere, etc.) cumva si manuale, fel de fel de carti, materiale didactice, participarea pe la cercuri stiintifice, conferinte, adica stiti voi (sau nu stiti ca nu aveti de unde dar nici nu va intereseaza si nici nu credeti daca vi se povesteste) chestii cu care se completeaza anual fisa de evaluare, si cum in romania toate costa…ma rog, nu mai scriu decat atat:
PREDATI SI VOI MACAR UN AN DE ZILE SI APOI VENITI SA COMENTATI!!!!!!!!!
De: monik pe octombrie 9, 2008
la 4:46 pm
cinic: io zic sa inchidem toate scolile ca oricum handicapatii astia nu invata nimic.
@ prodan: ma io inteleg ca ti-o sarit blogul pe pozitia 3 in google si ca iti place audienta da ce castigi tu defapt din batalia asta? O marire de leafa ceva? of course not
cinic: mariti salariile profilor ca bugetul ne permite… asta daca nu se prabuseste economia mondiala
) … si este o investitie sigura pt viitor pt o generatie de degenerati emo
acuma serios: mariti salariile si nu ascultati de Prodan (de parca ar asculta cineva) dar mariti in functie de realizari , responsabilitati, factori de risc. Nu mi se pare normal ca o pitzipoanca proaspat epilata iesita de la facultate sa ia acelasi salar ca si un prof care si-a rupt spinarea carand carti ani de zile sa educe niste handicapati fara speranta, numiti viitor
De: posturi tv online romanesti pe octombrie 9, 2008
la 6:49 pm
@monik
cei 100 de euro pentru soft educational pentru ce-i folosesti? De ce nu cumperi de aia manuale si materiale didactice?
Asta ca sa nu mai spun ca elevii trebuie sa dea bani pentru toate intr-o clasa, ca sa nu mai spun de cadouri si alte celea, si ca sa nu mai spun ca cel care lucreaza in afara orasului in care locuieste are drumul decontat, ca sa nu mai vorbim de al 13-lea salariu pe care il primeste…. ca sa nu mai spun…
Cati profesori participa la conferinte? Si cat costa sa participi la o astfel de conferinta?
De: Irina Maxim pe octombrie 9, 2008
la 6:54 pm
sa fii prof intr-un sat vai de el unde primaria nu are bani sa-ti deconteze si copii nu au ce manca , da te umplu de cadouri………………..
nu mai vorbiti daca nu stii cum e sa ai picioarele inghetate de la naveta dupa ce ai luat a 3 pe judet titularizarea
De: proff pe octombrie 24, 2009
la 10:50 am
ca fapt divers, sunt un amarat de asistent universitar, asadar nu beneficiez de cei 100 de euro, taxele la conferinte sunt de la 50 de Euro in sus
mai nou, ne vin studenti in anul intai care habar nu au pe ce lume traiesc, asadar votez pentru marirea salariilor diferentiata in functie de eficienta, ca nici mie nu-mi convine sa ma aliniez cu toti puturosii, si cei care nu fac cinste invatamantului,
si o intrebare pentru toti: De cate ori ati stat noapte de noapte sa lucrati? si daca stati, cati bani luati?
De: monik pe octombrie 10, 2008
la 10:09 am
Si tare imi pare ca toata galagia asta iscata de la o posibila marire a salariilor profilor functioneza pe bine cunoscutul sistem “sa moara si capra vecinului” putin inversat, adica daca profii iau salar mai mare de ce sa nu luam si noi (cei care pana acum am dispretuit invatamantul ca un job prost platit si stresant). Ori atunci, de ce sunt mii de scoli fara titulari, nu-i asa? adica daca ne-ar mari si nou acolo salariul cu vreo 2, 3 mil, asta ar insemna un trai luxos? Nu dragilor, sa zicem ca de-abia am mai face un pas spre decenta…deci toti cei care ati dispretuit tocitul coatelor prin facultati, si masterate, si doctorate, etc, acum stati deoparte si nu va fie teama, ca nu ne imbogatim noi nici cu 50% marire (bineinteles, nici nu va fi cazul, dar asa ipotetic vorbind…)
Va salut si nu mai discut, ca nu mai are rost…
De: monik pe octombrie 10, 2008
la 1:32 pm
E adevarat, nu au mai mult de 6 ore pe zi, insa aceasta munca implica un lucru cu o echipa de 25 de oameni ( copii ). Ceea ce nu e acelasi lucru cu a termina o facultate si a sta in fata unui caluclator unde faci facturi sau mai stiu eu ce. Si tu ce propui? Ca dupa ore profesorii sa fie pusi sa muncesca in folosul comunitatii ca sa atinga numarul de 8 ore de munca? Sau sa fie obligati copii sa stea la scoala minimum 8 ore pe zi, ca sa fii tu multumit? Asta e invatamantul amice, iar cand ai terminat facultatea pe care ai facut-o, puteai alege sa dai in invatamant sa stai si tu ca “boierul”. Are avantaje si dezavantaje. Dar normal ca tu nici nu ai gandit asta.
(comentariu moderat; toate următoarele comentarii care vin de pe acest IP vor zbura direct la coş)
De: Aurelian pe octombrie 10, 2008
la 2:16 pm
eu zic sa-i donam cei o suta de euro irinei maxim sa-si faca un implant de creier. Ce spuneti, punem mana de la mana???
De: terror zone pe octombrie 11, 2008
la 9:12 am
terror zone,
oare de cîţi bani ar fi nevoie ca să-ţi cumpărăm şi ţie un dram de minte?
De: prodan pe octombrie 13, 2008
la 9:48 am
In orice caz , in orice tara bine asezata , nu s-a mai vazut situatia de la noi , in care bugetarii au salarii mai mari decat cei de la care le iau (restul contribuabililor) , la noi cel mai bine e sa lucrezi la stat , iei bani multi , mai faci o greva si munca zero .
Sa nu va luati dupa Claudiu Zaharia , fiecare are surse din care sa afle salariile nesimtite ale bugetarilor in general si profesorilor in special , care muncesc 5-6 luni pe an si primesc bani tot anul.
Rusine!!!!
De: Ulise pe octombrie 30, 2008
la 5:29 pm
dupa 4 ani de facultate la litere, mii de pagini de citit, 15 examene pe sem , un masterat, sa ai 800 lei salariu din care fa fise pt teste, plateste transportul copiilor la olimpiada , incarca imprimanta corecteaza, fa planse e strigator la cer. ca sa nu mai zic ca esti in pericol tot timpul la sc
orice nebun de copil te poate pocni…. ca asa e mai nou. Rusine sa-ti fie esti o dejectie care nu merita sa fie invatata alfabetul lb romane. Munca cu oamenii e cea mai grea.Ca sa nu mai zic ca sunt tot timpul racita pt ca iau de la copii corectandu-le caietele stand printre ei. RUSINE!!!
De: proff pe octombrie 22, 2009
la 7:39 pm
ulise,
Claudiu Zaharie e director de şcoală, deci ştie despre ce vorbeşte.
De: prodan pe octombrie 30, 2008
la 5:42 pm
Irina … sa traiesti tu cu 800 de ron pe luna …si sa mai ai si rata la casa de 250 de euro..bani din care tb sa intretii 2 copii, sa-ti cumperi materiale pentru diverse activitati . Iar in ceea ce priveste vacantele nu stiu unde ai auzit tu ca se sta acasa ,…de obicei se merge in activitate ..iar concediu e de 70 de zile pe an …In ceea ce-i priveste pe cei care ne critica , daca sunt invidiosi pe noi ..ii invitam in sistem sa vada cat invata un profesor pentru nota 7 sa se titularizeze si cate materiale are de facut si cat trebuie sa se pregateasca pentru aceste activitati asta apropo de :”cele 4 ore lucrate pe zi “
De: bibi pe ianuarie 13, 2009
la 4:13 pm
eu sunt in al 2-lea an de invatamant si cu inca o jumatate de norma pe langa cea obligatorie ajung la un salariu actual de 1270 lei pe luna.Ambii mei parinti sunt cadre didactice si credeti-ma ca viata nu e atat de roz pe cat o explica unii.Si sa nu mai vorbim de elevi,de comportamentul lor si de lipsa de educatie elementara pe care ar trebui sa o primeasca in primii 7 ani de viata.Am invatat 16 ani ca sa ne judece niste neica nimeni care nu stiu decat sa sparga seminte la colt de strada,sa asculte manele si sa faca pe desteptii.mi-e scarba!
De: leo pe ianuarie 27, 2009
la 12:26 am
daca e asa de bine in invatamant de ce nu va faceti si voi dascali?cine va opreste sau cine sta in calea fericirii voastre?fiecare isi alege meseria dupa cum crede de cuviinta ca doar e democratie.as putea sa incep sa barfesc salariile celorlalte categorii sociale,dar nu o fac tocmai pentru ca nu m-a obligat nimeni sa ma fac profesor.a fost optiunea mea si nu e treaba nimanui sa ma judece sau sa-mi judece colegii de breasla.daca aveti ceva impotriva e absolut problema voastra.pentru colegii mei de breasla am numai cuvinte de lauda si vreau cu aceasta ocazie sa le doresc multa rezistenta la stres si o marire de salariu cat mai consistenta pentru ca merita.
De: leo pe ianuarie 27, 2009
la 12:36 am
MARITI SALARIILE PROFESORILORpentru ca datorita lor ne croim un drum in viata.Ei au un rol foarte important in societate si merita tratati ca atare.Si cat despre salariu,nimeni nu a cerut sa-l mareasca cu 50 la suta,dar ei merita sa aibe un trai decent,iar cu salariile din ziua de azi nu poti.
De: anonim pe februarie 9, 2009
la 1:19 pm
Ei lasa sa va invete niste necalificati! ca nu se mai merita sa te faci profesor in Romania. Rusine Semianalfabetilor!!
De: proff pe iunie 17, 2009
la 4:07 pm
sunt student in anul II la istorie si ma gandesc ca dupa facultate sa intru in domeniul profesoral insa am unele retineri datorate faptului ca salariile sunt nesatisfacatoare.un salariu de aproximativ 1000 lei pentru mine care nu am nici o obligatie zic ca e cat de cat rezonabil insa o astfel de suma nu o sa ne poate satisface necesitatile atunci cand vom avea o familie.as vrea daca se poate sa ma sfatuiaca cineva cu experienta in domeniu daca fac o alegere buna intrand in invatamant. p.s. : am citit comentariile dumneavoastre si sunt indignat de certurile iscate pe seama salariilor profesorilor.chiar daca nu am o experienta de viata vasta pot trage concluzia,care sper sa nu fie una pripita, ca principalul vinovat e sistemul din Romania care este unul corupt si care ne ademeneste cu fel de fel de promisiuni desarte.trebuie luate masuri radicale pentru transparenta in tara asta
De: dragunoiu emanuel pe iunie 18, 2009
la 1:03 am
visezi !salariul este de 840 lei pt debutanti….
De: proff pe octombrie 22, 2009
la 7:25 pm
ma corecetez: poata* respectiv dumneavoastra* ma scuzati pentru erorile savarsite si ca am “faultat” limba romana insa m-am autocorecat cand am recitit comentariul meu
De: dragunoiu emanuel pe iunie 18, 2009
la 1:08 am
merita tratati cu atentie numai daca-s fac datoria dar pentru ca au salarii mici rezulta demonstrat la toate scolile din preajma mea ca doar 2 la suta mai au constiinta de-asi face meseria si de a nu strica generatii si generatii de copii si dupa cum sant salariile in Romaia nu stiu de ce fac atata caz ca nu-s singurii ar trebui sa faca ca profesorii si restul nedreptatitilor poate imi spune cineva ce diferenta de salar este intre un diriginte si un profesor de scoala generala
De: slobodeanu ariana pe octombrie 21, 2009
la 4:05 pm
sa nu-se mai vaicare atat ca fiecare meserie are riscul ei oriunde ai fi pe acest pamant ori iti asumi riscurile din dragoste pentru meserie ori te reprofilezi ca tot se poarta .Domnu Geoana poarta raspunderea acestui haos cand sa vazut cu sacii in caruta a uitat de promisiune care oricum nu avea acoperire
De: slobodeanu ariana pe octombrie 21, 2009
la 5:34 pm
Ariana nu ai dat prea mult pe la sc “s-a vazut cu sacii….”, nu stii sa folosesti cratima si asta te face o semianalfabeta cum sunt si alti antevorbitori de ai tai.
De: proff pe octombrie 22, 2009
la 7:23 pm
N-am mai fost la scoala de 28 de ani si sunt casnica nu am pretentii de scriitoare dar am pretentii de la aceia care se cred cu carte, de ex: profesorii(profesoara fetei mele de engleza nu vine la ore decat zece minute ca ea nu preda ore “moka”, nu face ore pentru cinci copii din clasa buni la invatatura, nu preda la taranii), astea da conceptii de profesor. Al doilea ex: profesoara de biologie preda in acest stil “-Copii scoate-ti notite din doua carti si ora viitoare va ascult!” asa vreau si eu sa fiu profesoara, copii sa se descurce singuri. Prpfesoara de matematica are patru favoriti in clasa si ceilalti nu mai exista in clasa si asta se intampla cu foarte multi profesori, pe unii ii divinizeaza iar pe altii ii coboara la note dar nu ii intereseaza ca sunt copii talentati.
De: slobodeanu ariana pe octombrie 23, 2009
la 2:41 pm
cum sunt contabili de 2 bani, avocati …etc padure fara uscaturi nu exista!ce-ar fi daca toate categoriile profesionale ar fi perfecte. atunci de ce profesorii ar fi in totalitate perfecti
sau ei au alt statut?
suntem oameni e normal sa fim diferiti!
De: proff pe octombrie 24, 2009
la 10:54 am
Dumnavoastra pentru o cratima m-ati facut “semianalfabeta” si alte greseli mai grave care le-am spus depre profesori se iarta, eu nu cer sa fie perfecte dar nici sa isi bata joc de copii nostri.
De: slobodeanu ariana pe octombrie 25, 2009
la 9:04 am
Rectific ultima fraza:”Eu nu cer sa fie perfecti dar nici sa nu isi bata joc de copii nostri. Ma scuzati am fost asa surprinsa de raspunsul dumneavoastra ca nu mi-am mai corectat mesajul.
De: slobodeanu ariana pe octombrie 25, 2009
la 9:10 am